Актуальність даної проблеми полягає в тому, що позакласна
робота дає можливість розвивати індивідуальні інтереси дітей, їхні здібності, нахили,
розширювати кругозір, формувати стійкі
потреби самостійно пізнавати навколишній світ, покращувати стосунки між людьми. Діти, які беруть у позакласній роботі, мають конкретніші
знання, їх відповіді більш точні і
виразні. Під час проведення позакласної роботи в дітей виховується повага до
праці. У позакласній роботі відкриваються широкі можливості для виявлення
ініціативи, творчості.
Головна особливість позакласного педагогічного процесу полягає в тому, що він будується на взаємній співтворчості педагогів і дітей, на їхній дружбі й духовній спільноті, визнаній самостійності
особистості дитини, на взаємоповазі та взаємній зацікавленості у суспільному
успіхові в результаті діяльності.
Специфіка позакласної роботи проявляється на рівні таких завдань:
1. Формування у дитини позитивної Я-концепції, яка
характеризується трьома факторами: а) впевненістю у доброзичливому ставленні до
інших дітей; б) переконаністю в успішному
оволодінні нею тим чи іншим видом діяльності; в) почуттям особистої значущості.
2. Формування у дітей навичок співпраці,
колективної взаємодії.
3. Формування у дітей потреби у продуктивній
діяльності через безпосереднє знайомство з різними видами діяльності.
4. Формування морального, емоційного, вольового
компонентів світогляду дітей.
5. Розвиток пізнавального інтересу.
Для досягнення поставлених завдань та цілей застосовуються різні форми і
методи роботи, що ґрунтуються на певних принципах та критеріях, і які докладно показані
на сторінках цього блогу.
Немає коментарів:
Дописати коментар